Tilaus- ja toimitusehdot
Yleistä
1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Laatuvalon (jäljempänä “Palveluntarjoaja”) verkkopalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (“Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.
1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Laatuvalo Oy, Kuortaneenkatu 3 c 2, 00520 Helsinki. Y-tunnus 0949746-3. Asiakaspalvelu osoitteessa [email protected]
1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.
1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
3.1. Toimitamme tilauksia vain Suomeen. Toistaiseksi emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.
3.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.
3.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.
3.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.
3.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen. Saldovirheen kohdalla Palveluntarjoaja ilmoittaa Asiakkaalle saldovirheestä ja hyvittää toimittamattoman tuotteen arvon tilauksessa käytetylle maksutavalle.
Maksutavat
4.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, laskulla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.
Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
5.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Palvelussa jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Mikäli tilaus jätetään noutamatta käsitellään tilaus peruutettuna tilauksena. Tilaus on mahdollista peruuttaa myös täyttämällä peruutusilmoitus ja lähettämällä sen asiakaspalvelullemme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] Tällöin asiakaspalvelumme huolehtii tilauksen palautumisesta varastolle. Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 5.2 kuvatulla tavalla.
5.2. Toimitetuilla tuotteilla on 21 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen kokoa tai väriä palautuksen yhteydessä. Ilmoita vaihdosta tai palautuksesta osoitteeseen [email protected]. Toimituksen mukana toimitetaan palautusrahtikirjat samalla toimitustavalla, jolla tilaus on toimitettu. Palauta tuote mahdollisimman pian vaihtoilmoituksen täyttämisen jälkeen. Mikäli asiakas ei palauta tuotetta 21 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksesta, tuote poistetaan varauksesta ja palautetaan myyntiin.
Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei tule ottaa käyttöön ennen kuin tuotteen on päättänyt pitää. Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli tuote tai tuotepakkaus ei vastaa sopimusehtoja, emme hyväksy palautusta vaan tuote lähetetään takaisin asiakkaalle.
Tuote ei ole käyttämätön, jos tuotteessa on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Tuote tulee palauttaa Laatuvalon verkkokaupan asiakaspalautuksena Postin tai Matkahuollon kautta. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 21 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava tästä 14 vuorokauden kuluessa.
5.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.
5.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusmaksua ei hyvitetä.
5.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta verkkokaupan varastolle. Mikäli palautat tilaukseltasi kaikki tuotteet, hyvitetään myös tilauksesi toimituskulut (pl erikoiskuljetusyksikkönä toimitettavat tuotteet). Palauttaessasi vain osan tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä tilaukseltasi.
5.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Tuotteen koon tai värin vaihdon yhteydessä saat vaihtotuotteen samalla hinnalla kuin alkuperäisellä tilauksellasi.
Takuu
6.1. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.
6.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
6.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.
6.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.
Muut ehdot
7.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.
7.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.
7.3 Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin Intersport asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected] tai palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.