Commercial and office lighting / Store lighting
Commercial and office lighting
Toimivan liike- toimisto- ja myymälävalaistuksen rakentaminen alkaa aina valaistussuunnitelman
laatimisella. Valaistussuunnittelussa on otettava huomioon brändimaailma, jota
the company, store or chain of stores in question represents. Lighting must be supported
requirements set by the brand. Other factors that guide the design are
practicality and energy efficiency. The rapid development of LED technology makes it possible
for example, depending on the need to emphasize different colors. There is enough in the collection
high-quality options for lighting solutions in shopping environments.
Onnistuneella valaistussuunnitelmalla varmistetaan myös toteutuminen
in a cost-effective way. At the same time, a successful customer experience is ensured and
increasing sales or comfortable and efficient office spaces. Investing in high-quality lighting is an investment in the future, as the economic lifetime of quality lighting is considerable
cheap products longer. In addition, high-quality lamps require much less
service and maintenance during its life cycle.
When choosing luminaires for the purchasing environment, the function of the luminaires must be taken into account
and the desired effect. The orientation and maintenance of the luminaires must not take too much time from the store's staff. Indeed, modern technology already enables intelligent
lighting systems controlled locally by, for example, smart devices. A well - functioning and well - designed lighting system promotes energy efficiency and
mahdollistaa erilaisen myymälänäkyvyyden esimerkiksi yö- ja päiväaikaan. Valon laatu on myös tärkeä, värintoisto, välkkyminen ja oikea värilämpötila on huomioitavia seikkoja valaisimien valinnassa.
Shop lighting
The same technical solutions can be used in the premises as in the stores. With knowledge lighting design voidaan vahvistaa yrityksen brändin rakentamista ja edistää työviihtyvyyttä puhumattakaan työterveydellisistä seikoista. Yrityksen imago rakentuu osaltaan toimitilojen perusteella. Valaistuksen avulla yrityksen toimitiloissa on mahdollista luoda haluttu ilme tukemaan brändin rakentamista. Esimerkiksi Arkos lightin, Rovasin, Light-Pointin ja Faro:n tuotteilla voidaan luoda persoonallisia ratkaisuja toimitilojen valaistukseen. Tyylikkäiden sisustusvalaisimien avulla luot erilaisia tunnelmia sisustukseen, esimerkkinä Zavaluce, Fabbian tai Faro. Näin varmistetaan asiakaskohtaamisen ainutlaatuisuus.
Laatuvalon lighting design pohjautuu laajaan materiaalien, valaistuskäytäntöjen, tyylilajien sekä rakentamiseen ja remontoimiseen liittyvien prosessien tuntemukseen.
Biophilic design
Biophilic design on ratkaisu, jolla saavutetaan aivan uudentyyppisiä viihtyvyys
and health factors. The design uses natural materials and living things
structures such as plants combined with lighting fixtures. The amount of light, the color temperature can therefore live according to the natural circadian rhythm. The goal is a space and atmosphere close to nature. Contact us and ask more about what we have already planned and what we have on the planning table!
Lighting concept
Lighting concept is an important entity in building brand identification. The importance of lighting should not be underestimated here either.
When creating a brand manual or other identification guidance for a brand,
it makes sense to include a section that details lighting
objectives, tools and instructions for use.